למה בחרתי בלימודי פסיכולוגיה לתואר ראשון באוניברסיטת בר אילן?
|
במקור היה פשוט הרצון לגלות למה אנשים, זן בעל התנהגות מוזרה ביותר, פועלים כפי שהם פועלים. בסופו של דבר הבחירה בלימודי פסיכולוגיה התבססה על כך שלמדתי במסלול דו-חוגי, שהחוג הראשי בו הוא קרימינולוגיה והבחירה לחוג המשני היתה בין סוציולוגיה לפסיכולוגיה. לאור העובדה שלא היה לי רצון להתעלל בעצמי, הלכתי על לימודי פסיכולוגיה. |
|
מה אהבתי בלימודי פסיכולוגיה
לימודי פסיכולוגיה התגלו כמגוונים ביותר, דבר שנתן לי את האפשרות לגלות את הנישה שלי ואת הנושאים שבאמת מעניינים אותי. מבחר הקורסים כולל בין השאר קורסים המתאימים לתיאורטיקנים, קורסים למי שרוצה לחטט במוח וגם קורסים בסטטיסטיקה שעוזרים לגבש את המחלקה סביב אויב משותף.
מה הפתיע אותי בלימודי פסיכולוגיה
הדבר שהכי הפתיע אותי, אפילו יותר משלל המרצים הססגוניים שנקרו בדרכי, היה שכל הסטודנטים של המחלקה היו מאוד להוטים לעזור אחד לשני. הקימו אתר שיתוף קבצים ופורום, סיכומים ושחזורים התעופפו לכל עבר וכל מי שהיה חסר לו שיעור רק היה צריך לבקש. ממה ששמעתי עד כה, דברים כאלה לא קורים בדרך כלל בלימודי פסיכולוגיה התחרותיים להחריד.
הקורס שהכי אהבתי בלימודי פסיכולוגיה
פסיכולוגיה קוגניטיבית, חד וחלק. בקורס הזה אתה מגלה איך המוח שלך משחק איתך משחקים ומשנה את תפיסת המציאות שלך בכל רגע נתון. לומדים איך אפשר ליצור זיכרונות מזויפים, איך יתכן שיש אנשים שלא מודעים בכלל לצד אחד של העולם ואיך אנשים כמו נמרוד הראל בעצם מרוויחים את כספם - הכל אשליות של המוח. מרצה הקורס, אבי גולדשטיין האגדי, מספק שעשוע וקצת רשע טהור לכל שיעור.
הקורס שהכי לא אהבתי
זאת השאלה הראשונה שבחרתי לענות עליה כי התשובה הייתה כה ברורה מראש – פסיכולוגיה התפתחותית. מדובר בקורס בו סמסטר שלם מסבירים לך לפרטי פרטים מדוע האפשרות ללדת תינוק בריא, למרות כל המאמצים והכוונות הטובות, שואפת לאפס. בסמסטר הבא מגלים גם שכל פעולה שלך ושל התינוק מלווה במשברים ותהפוכות שיצלקו את שניכם לנצח. הכל כמובן מבוסס על התבוננות בלבד, שכן התינוקות עוד לא מדברים, לא מסוגלים למלא הוראות ובוודאי שלא מואילים בטובם למלא שאלון. בהיותי אדם חובב מחקרים אמפיריים, אני לא מוצאת את אוכלוסיית המחקר הזאת אמינה.
הקטע הכי הזוי שעברתי בלימודי פסיכולוגיה
לימודי פסיכולוגיה הם חוויה הזויה בפני עצמה בשל העובדה שכל שנה א' אתה משמש כקוף מעבדה אנושי בניסויים של מסטרנטים. עם זאת, הדבר הכי תמוה לדעתי בלימודי פסיכולוגיה הוא העובדה שגם בסוף שנה ג' עדיין יהיה מקבץ מכובד של סטודנטים שימשיך לשאול שאלות מטופשות על פרויד. זאת למרות שכבר עברנו את מבוא לפסיכולוגיה, נמנמנו בפסיכולוגיה התפתחותית ואף צלחנו את תיאוריות באישיות, כולם קורסים בהם פרויד הוא הכוכב הראשי. בדרך כלל מדובר באותם סטודנטים שיעשו מועד ב' על כל ציון מתחת ל-95.
שורה תחתונה
סבלתי קצת, נהניתי קצת, קיטרתי הרבה וסה"כ היה מעניין למדי. מי שמחפש תואר שיסלול לו את הדרך לקריירה טובה בעולם שבחוץ – זה לא התואר בשבילו. בשורה התחתונה באמת – מתאים לחובבי התיאוריות. אנשים המתעניינים בתחום הקשור למוח ותהליכים פיזיולוגיים ימצאו את אושרם במדעי המוח.
|